پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226407
اولين نشست وزراي خارجه ايران و ١+۵ پس از اجراي برجام در نيويورک
تاریخ انتشار : 1395/07/01 09:50:35
نمایش : 1831
وزراي خارجه ايران و 1+5 براي اولين بار پس از اجرايي شدن برجام، امروز در نيويورک بر سر يک ميز به مذاکره مي نشينند تا روند اجراي برجام در اين مدت را بررسي کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وزراي خارجه ايران و 1+5 براي اولين بار پس از اجرايي شدن برجام، امروز ساعت 13 به وقت محلي در حاشيه هفتاد و يکمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک بر سر يک ميز به مذاکره مي نشينند تا روند اجراي برجام در اين مدت را بررسي کنند.

همچنين روز چهارشنبه پنجمين کميسيون مشترک برجام در سطح معاونان وزراي خارجه ايران و 1+5 با سرپرستي هلگا اشميت معاون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا برگزار شد و سيد عباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين الملل وزارت خارجه و رئيس ستاد پيگيري اجراي برجام و مجيد تخت روانچي معاون اروپا و آمريکاي وزارت خارجه به عنوان نمايندگان ايران در اين نشست حضور داشتند.

محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان نيز روز گذشته با فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ديداري داشت.

طرفين در اين ديدار در خصوص توافق هسته‌اي، اوضاع سوريه و مباحث دوجانبه بحث و رايزني کردند.

در بيانيه اتحاديه اروپا در خصوص اين ديدار آمده است: فدريکا موگريني نماينده عالي کميسيون اروپا در امور خارجي و سياست امنيتي در حاشيه نشست وزارتي مجمع عمومي سازمان ملل و در آستانه نشست وزراي 1+5 با ايران در مورد اجراي برنامه جامع اقدام مشترک که فردا به رياست نماينده عالي برگزار مي‌شود، با محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران ديدار کرد.

اين بيانيه مي‌افزايد: نماينده عالي و وزير خارجه ايران که هر دو عضو گروه بين‌المللي حمايت از سوريه‌اند که فردا در نيويورک تشکيل جلسه مي‌دهد، به تفصيل در مورد تحولات درگيري‌هاي سوريه بحث کردند. نهايتا هم فدريکا موگريني و وزير ظريف در مورد روابط دوجانبه اتحاديه اروپا و ايران به تبادل نظر پرداختند.

منبع:فارس

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html